Otsimootor mõjutab otsimootorit…

Google tuli, nägi ja vallutas iseenda. Minu peas pikalt olnud mõtted ja kahtlused  said küllaltki palju kinnitust eelmine aasta. Google tuli oma sünnipäeval välja järgmiste visiooni suundadega. Visiooniks on (1) muutus vastustest teekondadeks, (2) otsingutest otsingu vabad viisid informatsiooni saamiseks ning (3) teksti põhisusest eemaldumine visuaaliseks. Olles viimastel aastatel rohkem puutunud kokku SEO tööga, siis olen pidevalt olnud dilemma ees - kas rohkem SEO sisu või kliendile paremat sisu luua. Oluline on olla ju esimesele Google’i lehel ja samas peab sisu ka täitma oma eesmärki tarbija ees.  Kindlasti on olemas, kuid mina pole veel leidnud, mingisugune teksti analüsaator, mis suudab välja arvutada teksti sisu jaotused ja kaalud kui palju on tegemist “inimtekstiga” ning “klõpssöödaga” (Clickbait) või algoritmi sisendiga. Neid tulemusi oleks huvitav näha, erinevaid lehti läbi käies.
Kogu Google kadalipp on jõudnud 200 ja enam algoritmi täitmise ristisõjani, selleks, et olla relevantne. Samal ajal tekib küsimus, et kui see töö on saavutatud, kas ka projekt lehel on midagi arusaadavat inimese jaoks järgi? Mis mõttes relevantne? Kelle jaoks relevantne? See on täielik šaraad. Olgugi, et Google suutis teha tubli töö interneti sisu indekseerimisega, olles tegelikult ei midagi muud kui sõbralik raamatukogu töötaja internetile, siis praegune olukord on selgelt liiga kaugele läinud. Tänu oma keerukusel ja teatud mõttes võõrandumisele inimlikkusest saavadki sotsiaalmeedia portaalid rohkem kasutajaid, sellepärast, et teekonnad sisuni on lühemad ja selgemad. Google proovib neid vigu moel või teisel parandada kasvõi pakkudes asukoha põhiseid otsingutulemusi kuid sellest on vähe.
Tahan oma mõtte kokkuvõtta sellega, et Google mõjutas  väga selgelt ja jõuliselt seda, missugune on meil tänapäeva Internet. Olgugi, et palju head ja edukat progressi sai tehtud, siis minu seisukohalt on Google aeg mõne aastaga ümber. Miks? Tänu informatsiooni üleküllusele (information overload), ei ole võimalik enam inimestele jagada oma tähelepanu ja süveneda vana-kooli veebilehekülgedesse, et infot leida. Muutust ei tule senimaani, kui põhilised sisutootjad Google’ile (kõik kellel on veebilehed) on kammitsetud teenusepakkuja nõuetest ja “kriteeriumitest”. Võin kindlalt öelda, et paljudel hakkab see kriteeriumite jahtimine üle viskama, sest pingutuste ja tulu suhe on ikka selgelt Google’i kasuks.

https://backlinko.com/google-ranking-factors Google “teadaolevad” algorütmilised nõuded veebilehele

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kasutatavusest

Infoühiskonna visioon 2020

Raamatuarvustus - Nir Eyal "Hooked"